Xip Forum - Türkiye'nin Teknoloji Forumu

Türkiye'nin En Gelişmiş Otomobil Forumu sloganı ile çıktığımız bu yolda; otomobiller hakkında bilgi edinebilir, sorularınızı sorabilir, genel konularda sohbet edebilir ve aracınız hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

Google Ads Reklam Açık Artırması Nedir?

Ragor

S
Yönetici
Admin
Katılım
14 Ağu 2021
Mesajlar
112
Tepki
0
Puan
16
Konum
Samsun
Google üzerinde her arama yaptığınız takdirde, arama ile alakalı teklif veren reklamlar arasında bur değerlendirme yapılır. Bütün uygun reklamlar sonraki süreçte, reklam kalitesi gibi pek çok faktöre bağlı olan bir açık artırmaya dahil edilir. Buna göre reklam sırası en fazla olan en üst sıralarda yer bulur. Buda daha çok tıklanma ve daha çok ziyaretçi anlamına gelmektedir.

Tabii ki bu sıralamalar düştüğü takdirde tıklanma ve ziyaretçi sayısı orantılı bir şekilde düşmektedir. Peki, tıklanma ve ziyaretçi sayısını bu kadar etkileyen Google Ads reklam açık artırması nedir? Eğer sizler de bu konu hakkında bilgilendirilmeye ihtiyaç duyuyorsanız yazımızın devamını okuyabilirsiniz. Yazımızda Google Ads ile alakalı pek çok konuya ve soruya değinmiş olacağız.

Google Ads Reklam Açık Artırması Nedir?

Aslında bakacak olursak Google Ads, reklam işiyle uğraşan kişilerin, Google’da reklam veren işletmelerin ve iş ile alakalı web sitelerinde görünürlüğü artırmak isteyen işletmelerin rekabet amacı ile anahtar kelimeler paylaştığı bir açık artırmadır.

Google Ads üzerinde açık artırma herkesin bildiği sıradan açık artırmalar ile pek benzerliği yoktur. Sıradan açık artırmalarda genellikle en yüksek teklifi veren kişilerin kazandığı açık artırmalardan değildir. Google Ads üzerinde reklam açık artırmasında en uygun reklamlara göre kendi içerisindeki algoritmaya bağlı olarak sıralar.

Reklam Sıralaması Nasıl İyileştirilir?

Reklam sıralaması iyileştirme
, pek çok kişi tarafında merak edilen bir konudur. Reklam sıralaması yapılırken içerisinde pek çok farklı faktöre bağlı bir sıralama yapılır. Reklam sıralamalarında yükselmenin kolay yolları ise TBM’yi yüksek düzeylerde tutmaktan geçer. Buda ancak tıklanma başına maliyet gibi konularda rakiplerden daha avantajlı olarak gerçekleşebilir.

Eğer sizler rakiplerinizden daha fazla teklif veriyorsanız, bunun sıralama üzerinde hiçbir şekilde etkisi söz konusu olmayacaktır. Bu olaya daha farklı bir şekilde ifade edecek olursak, sizden daha düşük ödemeler yapan reklam sahibi kişiler, ne olursa olsun sizlerden daha alakalı reklamlar paylaştığı takdirde daha üst sıralarda yer almaması için hiçbir sebep yok. Yani alaka düzeyi yüksek olan reklamlar seçmeniz sizler için daha faydalı olacaktır.
 
Üst