Xip Forum - Türkiye'nin Teknoloji Forumu

Türkiye'nin En Gelişmiş Otomobil Forumu sloganı ile çıktığımız bu yolda; otomobiller hakkında bilgi edinebilir, sorularınızı sorabilir, genel konularda sohbet edebilir ve aracınız hakkında her şeyi öğrenebilirsiniz.

Reklam Alaka Düzeyi Nedir? Nasıl Arttırılır?

Ragor

S
Yönetici
Admin
Katılım
14 Ağu 2021
Mesajlar
112
Tepki
0
Puan
16
Konum
Samsun
Reklam alaka düzeyi; Bu, reklam verenin kampanya içeriğinin kullanıcının aramasıyla eşleştiği anlamına gelir. Google, kullanıcı aramasında sağladığınız farklı içeriğin (açılış sayfaları, hedeflenen reklam içeriği ve anahtar kelimeler) alaka düzeyini analiz ederek çok yönlü bir yaklaşım kullanarak alaka düzeyini belirlemenize yardımcı olabilir.

Kullanıcıların aramaları reklam içeriğinizle daha alakalı hale geldikçe, Google Ads için daha anlamlı ve daha kullanışlı hale gelir.
Bunu yaparken, reklamlarınız için ödeme yapmak üzere Google AdWords'te oluşturduğunuz anahtar kelimelerin kullanıcı aramasıyla uyumlu olması ve olası satışlar sağlaması önemlidir. Blog yayınınızda tanımlanan anahtar kelimeleri ekleyebilir veya bunları açılış sayfanızda kullanabilirsiniz.

Bu durumda yöntem vurgulanmalıdır. Örneğin, kitleniz “Doğu Denizi Turları” için arama yapıyorsa, çoğunlukla Doğu Karadeniz bölgesine yapılan tur paketleridir ve açık hava tatili hakkında birkaç kelime içeren bir web sayfası vardır, bu da daha az katılım anlamına gelir.

Web siteniz, açılış sayfanız, blog gönderileriniz ve reklamlarınız "Doğu Karadeniz'de ve çevresinde harika yerler" hakkında yararlı bilgiler sağlıyorsa, orta düzeyde bir Reklam Alaka Düzey Puanına sahipsiniz.
Bir kullanıcı eşleşen bir anahtar kelimeyi aradığında, bir reklamı tıkladığında ve ardından sitede yanıltıcı ve alakasız içerik görüntülediğinde, kullanıcı rakiplerine reklam bulmak için siteden ayrılır.

Google'ın arama motoru, kullanıcıları doğru anahtar kelimelere yönlendirmeyi ve onlara en iyi içeriği sunmayı amaçlar.
Bir anahtar kelimenin reklamla ilgili durumunu görüntülemek için, Kampanyalar sayfasının Anahtar Kelimeler sekmesine gidin ve fareyle belirtilen anahtar kelimenin yanındaki balon simgesinin üzerine gelin.

Bir anahtar kelime veya arama dizisi "ortalamanın üzerinde" veya "ortalamanın altında" olarak sınıflandırılabilir. Bunun diğer reklam verenlerin performansıyla da ilişkili olduğunu unutmayın.

Adından da anlaşılacağı gibi, "ortalama" veya "ortalamanın üzerinde" bir duruma sahip olmak, anahtar kelimelerinizle daha alakalıdır ve rakiplerinizin aynı alandaki rekabetinden daha doğru ve kullanışlı içeriğe erişmenizi sağlar. "Ortalamanın altında" reklamlar için iyi olmayabilir. Bu, anahtar kelimelerinizin arama yapanlar için yararlı olmadığı anlamına gelir. Hedef anahtar kelime veya arama terimi çok geniş veya net olmayabilir.

Örneğin Yedidale Menler Tabiat Parkı'nda bir çadırda veya geçici kampta "özel" bir macera gezisi teklif ederseniz, "Kara Yolculuk" veya "Doğu Kara Gezisi" teklifi çok açıktır. Daha hedefli ve tematik bir reklam grubu oluşturun ve reklamlarınızın hizmetinizle daha alakalı olduğundan emin olmak için daha küçük bir anahtar kelime grubu arasından seçim yapın.
 
Üst